Filmregissör med gott öga till Långö

Långödiggaren Richard Hobert.

BLT-journalisten Towe Olsson har intervjuat regissören Richard Hobert, född i Kalmar och numera hemmahörande i Kivik. Men han har även sedan barnsben slitstarka band till Långö!

Med anledning av Hoberts nya rulle, Kärleksbevis, berättas följande i BLT:

”Filmen specialskrev han till Rolf Lassgård. Och en och annan scen lär ha kommit till när han satt på bryggan nedanför Arkitektgatan i Karlskrona. Richard Hobert är delvis uppvuxen i Karlskrona och den nämnda bryggan var en favoritplats redan då.

– När jag var liten låg det roddbåtar vid den bryggan och en av dem var aldrig låst. Den snodde vi och rodde till Kålö som ligger mittemot bryggan. Det är ofta där på bryggan jag sätter mig när jag är i Karlskrona.”

Coolt, eller hur? Händelsevis råkar jag själv bo på just Arkitektgatan. Ännu har jag dock inte sett Richard Hobert dyka upp i krokarna, men ska givetvis hålla koll.

Bryggutsikt från Långö med Kålö mittemot.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.